Recomanacions a l'hora de veure el Blog

Es recomana veure aquest blog assegut relaxadament en una bona cadira, degustant un bon got de vi del Priorat i disfrutant de la bona música de Led Zeppelin (obriu l'enllaç en una nova pestanya)


lunes, 4 de febrero de 2013

Port de Barcelona



L'arribada de la revolució industrial al segle XIX:
Va costar tot el segle que la majoria de naus de vela es substituïssin per les de vapor.
 El canvi va suposar una extraordinària millora de la velocitat (es van arribar als 5 i 6 nusos), de la mida (es transportaven fins a 10.000 tones) i també de l'especialització
L'11 de desembre de 1868 el Ministeri de Foment va aprovar la 'Junta d'Obres del Port', formada per comerciants, armadors, naviliers i marins. Durant la seva primera reunió, aquesta Junta d'Obres va aprovar la construcció del primer moll transversal (on està avui el moll de Barcelona), que es va executar entre 1877 i 1882.
A més, elements com el propi telègraf o l'obertura del Canal de Suez el 1869 van comportar certs canvis substancials del Port: es millora l'efectivitat i s'aconsegueix que els ports mediterranis, en general, siguin escala per les naus procedents de l'Extrem Orient, guanyant terreny als ports de la costa atlàntica.
També va ser al segle XIX lloc d'aconteixement de la crida de les Quintes i comitès de dames.

No hay comentarios:

Publicar un comentario